• Kenth Wångklev/Eva Kubatzki

What’s it all about?

Härlig releasefest den 25 nov för Ellas Kapells nya album What´s it all about? på ett fullsatt Fasching! Gruppens presentatör - sångerskan Lovisa Jennervall - filosoferade över livets viktigaste stunder. Födelse, död, kärlek, det stora, det svåra - What´s it all about?

Ellas Kapell är bandet som startade med en gemensam kärlek till Ella Fitzgerald och jazzkompositioner från The American Songbook. Låtarna är omsorgsfullt arrangerade och fördelade på bandmedlemmarna för att fånga stämningarna i de välkända melodierna som vi fick höra: My Funny Valentine, The Best Things In Life Are Free, When I Grow Too Old to Dream, Crazy He Calls Me, In My Life, The Lady Is a Tramp, Cheek to Cheek, Alfie, Have You Met Miss Jones, Here’s That Rainy Day, Don’t Ask Me Why och extranumret All of Me.

Ellas Kapell har funnits i fem år, gruppen träffades under studietiden på KMH. Det är deras andra skiva, den första - Longing - vann Gyllene Skivans läsarpris 2020! Bandets individuellt mycket skickliga medlemmar - Manne Skafvenstedt piano, Lovisa Jennervall sång, Jon Henriksson kontrabas och Edvin Fridolfsson trummor.

Kvällens gäst - en av Sveriges främsta trumpetspelare Karl Olandersson - eldade på med sitt både dynamiska och eleganta spel. På What´s it all about medverkar Karin Hammar, Magnus Lindgren och Anders Langorgen.

Kvällens Good Bait var en välsmakande kycklinggryta som serverades till 17 förväntansfulla Faschingvänner som anmält sig till Vänkvällen online, betalat entré, garderob och middag i förskott. Har du frågor om rutinen, skriv till medlem@faschingsvanner.se

Vänster bild:Tillfälligt tom plats - fotografering pågår, Mikael Olsson, Siv Ekbom, Robert Gowans, Jari Rusanen (värd), Ken Donner, Christina Hedberg, Stefan Rosén och Kenth Wångklev. Stefan är en riktig musiknörd och en alldeles lysande fin Faschingvän som värvat många vänner till vänföreningen. Toppen, tack Stefan, hoppas fler inspireras av dig! 🙏

Höger bild: Lena Wersäll, Andreas Sellfors, Bosse Ahnegård (värd), Ove Lundberg, Anders Murstedt, Johan Högberg, Birgitta Gilljam och Lottie Asplund.

Amanda Ginsburg kom till releasefesten för att lyssna och hylla bästa vännen Lovisa Jennervall. Sällskapet runt bordet är Amandas föräldrar och Faschingvänner Bengt-Erik och Agneta. Den 17/2 spelar Amanda Ginsburg på Fasching - missa inte!

Faschings Floor Manager Sanna Hansson hälsade bandet och publiken välkomna.Till höger två nytillskott i ”Faschingfamiljen”, Klara Fjellström och Emilia Leka Larsson. <3

FOTO-BATTLE! ⚡️Flitigt fotograferande för Faschings vänförening - styrelsemedlemmen Eva Kubatzki - utmanar alla jazzmusikers favoritfotograf Kenth Wångklev! Skämtar så klart, vi busade lite innan konsertstarten. 😉 Fint att ha en proffsig Faschingsvän och fotograf på plats som kan spegla kvällens konsertupplevelse! Tack Kenth! Och nu släpper vi en finfin nyhet - Kenth kommer att ställa ut sina jazzinspirerade fotografier på Fasching med start och vernissage den 15 januari 2022 (obs, nytt datum). Vi återkommer med en presentation av utställningen och specialerbjudande till alla Faschingvänner! 🎶⭐️