Välkomna tillbaka till Fasching hälsar VD Eric Birath

Bästa Faschingvänner,

Med en dubbeldos i armen och en innanför västen hälsar VD Eric Birath oss alla välkomna tillbaka till Fasching. Läs hans uppskattande ord om vänföreningen i brevet nedan. Vi tackar, kontrar och säger med stolthet grattis till Fasching som klarat nedstängningen så bra. Höstens fullspäckade konsertprogrammet är fantastiskt och alla vänner lovar att lyfta besökssiffrorna till ny höjder! Och även medlemsantalet! Eric skriver:

”Fasching är unik som institution i jazzvärlden i och med att det är utövarna och publiken som även äger klubben. Vi finns till för att det ska finnas ett aktivt jazzliv i Stockholm och en återväxt på scen såväl som framför scen.

Att vänföreningens medlemsantal stiger är det finaste kvittot vi kan få på att vi på Fasching gör något bra.

De senaste årens stigande medlemssiffror har styrkt klubben med såväl självförtroende som ekonomi. När pandemin slog till kändes det tryggt att veta att vänföreningen stod stark och rustad när vi skulle behöva det.

På samma sätt känns det fantastiskt att få rapporter om att medlemmarna nu återkommer till föreningen när restriktionerna lättar och man kan gå på konsert igen.

Så välkomna tillbaka alla nya och gamla medlemmar, med en dubbeldos i armen och en innanför västen håller vi värmen i vinter, tillsammans igen”.

Eric Birath

VD Fasching