• axel576

Nya köprutiner till konserter för dig som medlem i Faschings Vänner!

Vi är idag närmare 2400 medlemmar i Faschings Vänförening som ger vårt stöd till Fasching - Sveriges viktigaste scen för jazz och närliggande musikstilar. I takt med det ökade medlemsantalet arbetar vi med att förenkla våra administrativa rutiner tillsammans med Fasching och för att förenkla inpasseringen under konsertkvällarna. Nu gäller det kontrollen av medlemskap som kommer att flyttas över från kassan till biljettköpstillfället. Förändringen sker den 1 december och kommer rullas ut i takt med att Fasching publicerar nya konserter på fasching.se. I praktiken innebär den nya rutinen att du på alla nysläppta konserter måste uppge ditt medlemsnummer när du köper biljetter till Fasching för Vänpris med 25 % rabatt.

Du kommer få ditt medlemskort skickat till dig per mejl samt sms för att säkerställa att du har koll på ditt medlemsnummer. Själva köpet går till på samma sätt som tidigare, men det tillkommer alltså ett extra steg för dig som väljer rabatterad biljett. I fortsättningen kommer du inte kunna gå vidare med köpet utan att ha skrivit in ditt medlemsnummer. Med denna ändring hoppas vi att det blir både lättare och snabbare att komma in på Fasching utan den tidsödande medlemskontrollen.

Observera att ditt medlemskap är personligt och enbart gäller för en biljett per konsert. Vill du samtidigt köpa fler biljetter till ordinarie pris eller till andra medlemmar går det alldeles utmärkt, men du måste kunna ange samtliga medlemsnummer. Köper du biljett i dörren på Fasching, måste du precis som förut visa upp ditt giltiga medlemskort.

Övergångsperiod med parallella system

Under en övergångsperiod kommer det att finnas konserter där du måste uppvisa medlemskort i dörren och andra konserter där du skriver in ditt medlemsnummer vid köpet, detta eftersom det nya förfarandet inte gäller de konserter som har släppts före 1 december. Med några få undantag räknar vi med att vara över i det nya systemet i april/maj.

Hittar du inte ditt medlemskort eller har problem med nedladdningen? Läs instruktionen under “Vanliga frågor & svar” här på hemsidan, främst punkt 4. Du kan även skicka ett mejl till medlem@faschingsvanner.se så hjälper vi dig.