Ny fotoutställning på Fasching!

Fotografen Micke Keysendal ställer ut bilder tagna på klubbar och festivaler runt om i Europa under de senaste tio åren. Han började arbeta i fotobranschen 1984, först som assistent åt Laszlo Vida, senare som kopist och assistent åt Joakim Strömholm, Bengt af Geigerstam, Stig T Karlsson, Georg Sessler och Bo Appeltoft, Ulf Christer Jönsson och Janne Hansson, som alla var fotografer på Studio Uggla Appeltoft. 1989 startade Micke Zon 19h, ett svartvitt yrkeslabb på Tulegatan 19 H i Stockholm. Men efter att 1994 ha drabbats av allergi mot vätskorna i labbet lades både hans egna och andras fotografering på hyllan – fram till 2011 då Micke ramlade över den kamera han alltid sökt efter: en spegellös digitalkamera.

Sedan 2002 är Micke Keysendal engagerad i den fria och improviserade musiken både i Sverige och i Europa och har varit med och arrangerat Perspectivesfestivalerna i Västerås 2004, 2007, 2009 och 2012 tillsammans med Mats Gustafsson och den nyligen bortgångne Lennart Nilsson. Han arbetar numera också med festivalerna Konfrontationen i Nickelsdorf och Kontinen Dalsland.

Utställningen öppnade den 24 augusti och kommer hänga i Faschings lokaler under hela hösten. Fotografierna är tagna under cirka tio års tid på olika festivaler och konserter runt om i Europa.

Kuriosa: Micke Keysendal har även med ett tjugotal bilder i Faschingboken som kan köpas i garderoben/kassaentrén på Fasching - en bok som vi tycker måste finnas i alla Faschingvänners ägo! Boken är också ett fint presenttips och alla medlemmar i Faschings Vänförening kan skryta med att dom har varit med att delfinansiera bokutgivningen via sina medlemsavgifter. 🎶👏