Kära Faschingvänner - nu ses vi snart! 🎶

Vi påminner om vårt årsmöte måndagen den 20 mars på Fasching. Dörrarna öppnar kl 17:30 och vi inleder kvällen med lite mingel och ett glas bubbel innan årsmötet kl 18:00.

Efter alla formaliteter blir det högtidlig utdelning av Faschings Vänners stipendium, vi får träffa och lyssna på Göran Jonsson - författaren till boken ”Fasching - The Finest Live Jazz Since 1977” och därefter kan vi tillsammans börja fira ett mycket framgångsrikt år för Faschings Vänförening. Faschings VD Eric Birath deltar och har säkert ett och annat att säga om den senaste gåvan från Vännerna - den nya Steinwayflygeln - och det rekordstora antalet medlemmar som ger sitt stöd till Fasching.

Borden står dukade för alla som förbeställt kvällens middag. Övriga som inte gjort det behöver inte sitta hungriga - kökschef Jocke Sandström låter meddela att det finns en barmeny som kan köpas under kvällen. Välj mellan charkplanka, ostplanka, kvällens soppa eller ett vegetariskt alternativ med ugnsbakad kastanjechampinjoner med vitvinskokta puylinser, tryffel och salvia.

Kvällen avslutas med en konsert med några av våra färskaste stipendiater. Har du redan gissat vilka? Musiken avnjuts under ca 1 timme och sedan kan vi nöjda och glada gå ut och möta våren denna vårdagsjämningskväll. Klockan har då hunnit bli närmare 22:00.

Varmt välkomna hälsar Faschings Vänners styrelse

PS. Vi ber ev. gäster som vill delta i programmet efter årsmötet att skicka en anmälan i ett mejl till medlem@faschingsvanner.se.