top of page
  • Eva Kubatzki

Fredag den 15 okt och 10 dagar framåt fylls hela Stockholm med JAZZ på ett 40-tal scener!


Årets programhäfte med saxofonisten Camilla George som spelar tillsammans med Melissa Aldana på Fasching den 23 okt


Med 200 akter utspridda på ett 40-tal scener under tio dagar börjar vi känna oss redo för Stockholm Jazz Festival” säger Sara Asplund som är kommunikationsansvarig för festivalen och även Faschings marknadschef. Under de sista dagarna innan jazzfesten arbetar Sara framför allt med pressfrågor som bokning av intervjuer med artister enligt journalisternas önskemål. Sedan länge är trycksaker som programhäften, affischer och annonser bokade och klara.






Till höger sitter producent & marknadsassistent Ebba Ericsson Hybbinette som lägger sista handen på produktionerna på Fasching, Konserthuset, Kulturhuset Stadsteatern, Scalateatern, Oscarsteatern och Musikaliska, logistiken är omfattande och allt måste klaffa inkl musikernas sk Riders.






Har du suttit ner på bänkarna i Kungsträdgården? Till de mer spektakulära inslagen i årets marknadsföring av jazzfestivalen hör 3 reklamdekorerade vita bänkar i Kungsan som spelar upp lite musik med festivalens tunga artistnamn.


Nu gör vi lyssnare våra val - så svårt! Läs allt om jazzfesten på www.stockholmjazz.se och och skynda att köpa dina biljetter!



57 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

ÅRSMÖTE

bottom of page