Dynamiskt och klangrikt på Fasching 24 okt med Orkester Omnitonal

Med tre uruppföranden och Igor Stravinskys Ebony Concerto avslutade Orkester Omnitonal jazzfestivalen 2021. Den nya ensembeln med 17 skickliga musiker och dirigenten Johan Siberg, framförde nykomponerad musik av Johan Lindström, Victor Skokic och bandledaren, klarinettisten mm Per Texas Johansson. Ny, storslagen och klangrik musik och en ovanlig upplevelse att lyssna på ett verk i tre delar - vi applåderade visst lite på fel ställe mellan delarna :)

Till lycka för oss alla som vill lyssna igen, spelades konserten in av SR/P2 Jazz och kommer preliminärt att sändas efter nyår. I bild till vänster SR:s producent Pierre Martin och Faschings ljudtekniker Pawel Lucki.

Eric Birath, festivalanvarig och VD för Fasching, önskade den fulltaliga publiken välkommen åter till klubben efter alla restriktioner. Eric vände sig sedan till Faschings personal och tackade för deras fina arbetsinsatser under festivalens 10 intensiva arbetsdagar. Vi instämmer, tack alla!

En del av alla hjältar som ser till att vi i publiken trivs! Marcus, Jocke, Calle, Nicole, Adem, Claudia, Hans och Sebastian.

Lite eftersnack i baren - Jazzfestivalens och Faschings marknadschef Sara Asplund och Anders Hellqvist, ny copywriter.

I vimlet - kul att ses igen! 🎶 🥳 🎶

Konstnär Jenny Svenberg Bunnel och Annakarin Bunnel. Göran Jonsson, författare till boken Fasching -The finest live jazz since 1977 och Roger Bergner, Svenskt visarkivs jazzexpert.

Nyvärvade medlemmar i Faschings Vänner Fredrik och Karin Sandesjö. I strålkastarljuset på balkongen satt medlemmarna Elisabeth Kearsley, Pål Björkman, Roger Kearsley och Marianne Rilde Björkman.