• Styrelsen

All time high 🎶 - en liten halvårsresumé

Bästa Faschingvänner,

Vilken fantastisk nystart vänföreningen fått efter ett pars års stiltje i samband med pandemin! Antalet medlemmar ökar stadigt och i dagsläget är vi närmare 2.400 trogna vänner som ger all support vi förmår till Fasching - vår egen och världens bästa klubb! För medlemsavgiften 250 kr får vi fantastiskt fina förmåner av Fasching, vars värde vida överstiger medlemsavgiften! Sprid och hjälp oss bli ännu fler medlemmar - berätta om våra vänerbjudanden:

-25 % rabatt på entréavgiften på konserter

-speciella vänkvällar med förmånliga vänpriser på mat & dryck

-förköp till konserter innan publicering på Faschings webb

-konsert och middag för 195 kr som erbjuds med mycket kort varsel

Nyligen fick även alla medlemmar mejlerbjudande till Fasching in Bloom på Skeppsholmen - gå 2 och betala för 1 - hoppas biljetterna hade en strykande åtgång!

Efter lite sommarledighet har vi bokat nya vänkvällar med start den 19/8 med New York-baserade Mingus Dynasti och 25/8 Emile Parisien sextet feat Theo Croker (inbjudan kommer).

Swing Cup i golf lördag 3/9: För 12:e året i rad bjuder vi in i alla golfspelande jazzälskare att spela en trevlig 12-hålsrunda på Troxhammars golfbana. Inbjudan kommer, för mer info kontakta Bo Ahnegård, bo.ahnegard@ahnegard.se.

Faschings Vänners styrelse önskar alla en glad sommar - vi ses på Fasching in Bloom!

Emil Breman ordf, Bo Ahnegård, Eva Kubatzki, Hasse Lehto, Hans Nilsson, Lars Olsson och Jari Rusanen 😎

Saxat från VD Eric Biraths sommarbrev:

Kära Faschingvänner,

Nu ser vi alla fram mot Fasching In Bloom, vår nya konsertserie på Skeppsholmen. För ni har väl inte missat att jazzen återvänder till Skeppsholmen i juli/augusti för 13 maffiga konserter i Moderna Museet/ArkDes Trädgård?! Vi har länge fantiserat om en egen utomhusscen för att kunna hålla igång konserterna även under sommaren då Faschings mörker inte känns lika lockande som under övriga året. Passa på att uppleva Sommarstockholm i sitt esse, ta en promenad ut till Skeppsholmen, ät middag och ta ett glas på plats (Café Blom står för utbudet med en härlig sommarmeny och förstklassig dryck) för att sedan uppleva artister som Charles Lloyd & Bill Frisell, Cecile McLorin Salvant, Avishai Cohen, Nisse Landgren,och många fler.

Efter sommaren kommer en höst och Fasching arrangerar sedvanligt Stockholm Jazz Festival mellan 14-23 oktober. Delar av programmet är släppt och det fullständiga programmet släpps i sin helhet den 25 augusti. Höjdpunkter i programmet som redan nu är släppta är bla amerikanska soulsångerskan Ledisi med handplockad svensk ”stororkester” bestående av 50 musiker från både jazz och den klassiska världen, drottningmodern av Hammondorgeln Rhoda Scott, superheta altsaxofonisten Immanuel Wilkins samt Faschingfavoriter som Shai Maestro, Judith Hill och Hiatus Kaiyote. Du hittar program och biljetter här: www.stockholmjazz.se

Jag och alla medarbetare på Fasching vill önska en fin sommar och samtidigt hälsa er alla varmt välkomna till In Bloom på Skeppsholmen! Soliga hälsningar, Eric.

Ett visuellt bevis som manifesterar det fina och långvariga samarbetet mellan Fasching och Faschings Vänner, från vänster: VD Eric Birath, två styrelserepresentanter från vänföreningen, Eva Kubatzki webb- och info, Bo Ahnegård vice ordf och representant i Faschings bolagsstyrelse, konsertbokare Thomas Wingren, marknadschef Sara Asplund och Floor Manager Sanna Hansson.