tis 11 jan.

Vänkväll med Jorge Rossy Vibes Trio

Som Faschingvän får du konsert, middag och garderob till ett förmånligt vänpris. Välkommen att anmäla dig. Vi ser fram emot att ses!

Anmälan är stängd
Se andra vänaktiviteter
Vänkväll med Jorge Rossy Vibes Trio

Tid och plats

11 jan. 2022 18:00

Fasching, Kungsgatan 63, 111 22 Stockholm, Sverige

Om aktiviteten

Biljett 225 + serviceavgift 20 kr

Mat 175 kr (dryck betalas vid bordet)

Garderob 20 kr

Totalt pris: 440 kr

Beskrivning

Jorge Rossys värv som trumslagare innehåller det mesta av det bästa, inspelningar och turnéer tillsammans med Chick Corea, Lee Konitz, Woody Shaw, Brad Mehldau och Kurt Rosenwinkel för att nämna några. När Mehldau formerade sin första trio i mitten av 1990-talet var det med Rossy som batterist.

I samband med flytten från New York till hemstaden Barcelona började denna 57-åriga multiinstrumentalist ägna mer tid åt pianospel och på senare tid även allt mer åt vibrafonen. Första plattan som vibrafonist kom 2015 och i november 2021 gavs skivan Puerto ut på ECM, en trioinspelning tillsammans med bassisten Robert Landfermann och trumslagaren Jeff Ballard som var den som tog över Jorge Rossys trumstol i Mehldaus trio. Titellåten Puerta skrevs på ett hotellrum i London inför ett av Rossys allra sista gig med Mehldau, innan han tagit beslutet att hoppa av och följa sina egen väg. ”‘Puerta’ is Spanish for ‘door’. I think I was subconsciously already thinking about opening up a new one in order to enter a new phase, a new chapter.”

Ett av de nya kapitlen i Jorge Rossys liv är trion han leder på vibrafon och marimba. Stämningsfullt, välavvägt och underfundigt spel med mycket luft i kompositionerna. Robert Landfermann och Jeff Ballard möter upp och bidrar egalitärt i denna högklassiga trios kontemplativa sound.

Information om kvällen

Dörrarna till Fasching öppnar kl. 18.00, konserten börjar kl. 20.00 men vi ber dig vara på plats senast klockan 18.30 för att bli serverad kvällens Good Bait till middag speciellt tillagad för våra Vänner!

Betalning för kvällen sker via betallänk som du får på din mejl, genomför betalningen senast angivet datum i betallänken, innan vänkvällen, efter det förfaller din biljett.

Vi har inte möjlighet att återbetala eller avboka biljetter när betalningen är genomförd. Läs mer om detta under "vanliga frågor och svar" på vår hemsida.

Vi vill att alla ska vara vänner, därför går det bra att bjuda med en vän för samma förmånliga pris som Faschingvänner första gången, uppge detta vid anmälan, sen ser vi gärna att din gäst också blir medlem :)

Kom ihåg att ta med ditt medlemskort till Fasching och visa upp det vid entrén. Behöver du hjälp med att ladda ner ditt kort se "vanliga frågor och svar" på vår hemsida.

Dela denna aktivitet