tors 06 okt.

Vänkväll med Helen Sung Trio

Som Faschingvän får du konsert, middag och garderob till ett förmånligt vänpris. Välkommen att anmäla dig. Vi ser fram emot att ses! I pianisten och kompositören Helena Sungs musik finns energisk ekvilibrism, modernistiskt konstruerade utflykter samt humor.

Anmälan är stängd
Se andra vänaktiviteter
Vänkväll med Helen Sung Trio

Tid och plats

06 okt. 2022 18:00

Fasching, Kungsgatan 63, 111 22 Stockholm, Sverige

Om aktiviteten

Totalt pris: 445 kr

Pris inkl matplats, good bait, serviceavgift och garderob.

Beskrivning

I pianisten och kompositören Helena Sungs musik finns energisk ekvilibrism, modernistiskt konstruerade utflykter samt humor. Tänk post-bop korsad med animerad konstfilm samt oförutsägbara romantiska och rastlösa inslag.  Helt enkelt superintressant! Bakgrunden som skolad klassisk violinist kan förklara saken. Sung menar att hon inte kan undgå sitt klassiska arv, som är en del av hur hon lyssnar och komponerar. Musiken kännetecknas av en djup förståelse för hur jazz och klassisk musik konvergerat.

Basisten David Wong är född och uppvuxen i New York och har spelat med Clark Terry, Wynton Marsalis och Christian McBride för att bara nämna några .

Rudy Royston är en fantastisk trumslagare som likt Helen Wong är skolad i både jazz och klassisk tradition. Han spelade trummor i kyrkan och har studerat klassiskt slagverk vid University of Denver. Samarbeten inkluderar Bill Frisell, Don Byron, Tom Harrell och The Mingus Big Band.

Detta är jazz av yppersta klass!

”…you won’t find eerie atmospheres or darker corners on an album that is liberally enveloped by a positive energy. That’s where the force of Sung’s music comes from.”  jazztrail.net

Helen Sung – piano

David Wong – bas

Rudy Royston – trummor

Information om kvällen

Dörrarna till Fasching öppnar kl. 18.00, konserten börjar kl. 20.00 men vi ber dig vara på plats senast klockan 18.30 för att bli serverad kvällens Good Bait till middag speciellt tillagad för våra Vänner!

Betalning för kvällen sker via betallänk som du får på din mejl, genomför betalningen senast angivet datum i betallänken, innan vänkvällen, efter det förfaller din biljett.

Vi har inte möjlighet att återbetala eller avboka biljetter när betalningen är genomförd. Läs mer om detta under "vanliga frågor och svar" på vår hemsida.

Vi vill att alla ska vara vänner, därför går det bra att bjuda med en vän för samma förmånliga pris som Faschingvänner första gången, uppge detta vid anmälan, sen ser vi gärna att din gäst också blir medlem :)

Kom ihåg att ta med ditt medlemskort till Fasching och visa upp det vid entrén. Behöver du hjälp med att ladda ner ditt kort se "vanliga frågor och svar" på vår hemsida.

Dela denna aktivitet