tors 08 dec.

Fasching

Vänkväll med Hannah Svensson Group

Som Faschingvän får du konsert, middag och garderob till ett förmånligt vänpris. Välkommen att anmäla dig. Vi ser fram emot att ses! Totalt pris: 387 kr Kritikerrosade sångerskan och låtskrivaren – Hannah Svensson – en av mest etablerade hyllade jazzsångerskor i sin generation.

Anmälan är stängd
Se andra vänaktiviteter
Vänkväll med Hannah Svensson Group

Tid och plats

08 dec. 2022 18:00

Fasching, Kungsgatan 63, 111 22 Stockholm, Sverige

Om aktiviteten

Totalt pris: 387 kr

Pris inkl matplats, good bait, serviceavgift och garderob.

Beskrivning

Banat sin egen väg med sju skivalbum och upprätt både i Sverige och internationellt. Senaste albumet ”Places and dreams” (2019) belönades med en fyra i engelska tidskriften Jazzjournal.

Nu kommer ett nytt album med nykomponerat material , men också en och annan låtskatt ur den amerikanska sångboken. Gruppens musikaliska influenser spänner från jazz, pop och fusion, där det egna soundet går som en röd tråd genom varje låt.

Hannah Svensson Group består förutom av Hannah själv av fyra förnämliga jazzmusiker: Jan Lundgren som räknas som en av världens mest framstående jazzpianister. Ewan Svensson, en av vårt lands mest personliga och hörvärda gitarrister. Matz Nilsson, legendarisk basist och kapellmästare. Zoltan Czörsz, en av Sveriges allra mest respekterade och skickliga trummisar.

– Orkesterjournalen 2019 " Hannah Svensson har utvecklats till en första klassens ”röstmusikant” och är dessutom en varm och omfamnande scenpersonlighet.

– Jazz journal, 2017 "Svensson has developed a magnetic stage presence”

Hannah Svensson - sång

Jan Lundgren - Piano

Ewan Svensson - Gitarr

Matz Nilsson - Bas

Zoltan Csörsz - Trummor

Information om kvällen

Dörrarna till Fasching öppnar kl. 18.00, konserten börjar kl. 20.00 men vi ber dig vara på plats senast klockan 18.30 för att bli serverad kvällens Good Bait till middag speciellt tillagad för våra Vänner!

Betalning för kvällen sker via betallänk som du får på din mejl, genomför betalningen senast angivet datum i betallänken, innan vänkvällen, efter det förfaller din biljett.

Vi har inte möjlighet att återbetala eller avboka biljetter när betalningen är genomförd. Läs mer om detta under "vanliga frågor och svar" på vår hemsida.

Vi vill att alla ska vara vänner, därför går det bra att bjuda med en vän för samma förmånliga pris som Faschingvänner första gången, uppge detta vid anmälan, sen ser vi gärna att din gäst också blir medlem :)

Kom ihåg att ta med ditt medlemskort till Fasching och visa upp det vid entrén. Behöver du hjälp med att ladda ner ditt kort se "vanliga frågor och svar" på vår hemsida.

Dela denna aktivitet