ons 14 dec.

Fasching

Vänkväll med Arild Andersen Group

Som Faschingvän får du konsert, middag och garderob till ett förmånligt vänpris. Välkommen att anmäla dig. Vi ser fram emot att ses! Totalt pris: 425 kr Mästerbasisten Arild Andersen kan välförtjänt kallas legend.

Anmälan är stängd
Se andra vänaktiviteter
Vänkväll med Arild Andersen Group

Tid och plats

14 dec. 2022 18:00

Fasching, Kungsgatan 63, 111 22 Stockholm, Sverige

Om aktiviteten

Totalt pris: 425 kr

Pris inkl matplats, good bait, serviceavgift och garderob.

Beskrivning

Mästerbasisten Arild Andersen kan välförtjänt kallas legend. Med sin varma ton och utsökta teknik har han sedan 1960-talet gjort ett bestående avtryck på den internationella jazzscenen. Diskografin - 22 album i eget namn på ECM - är i sig ett stycke jazzhistoria. Genom åren har han medverkat i talrika konstellationer med jazzens främsta: Pat Metheny, Joshua Redman, Sonny Rollins, Don Cherry, Chick Corea, Dexter Gordon och George Russell. Redan 1967 började han spela med Jan Garbarek, Terje Rypdal och Jon Christensen. Men framför allt är han stadigt förankrad i nuet. De egna kompositionerna är både samtida och tidlösa. Detta är värdig och stämningsfull musik.

Arild Andersen Group består av några av den yngre generationens främsta norska musiker. Sopran- och tenorsaxofonisten Marius Neset har en unik spelstil som rör sig mellan tät, rytmisk komplexitet och vacker eftertänksamhet. Helge Liens känsliga pianospel hämtar inspiration i Bill Evans poesi, Keith Jarretts uppfinningsrikedom och Brad Mehldaus subtila uttryck. Han har släppt tio album med sin trio och deltog nyligen i EST Symphony-projektet. Trummisen Håkon Mjåset Johansen har spelat med Garbarek, Bugge Wesseltoft, Nils Petter Molvær och Chick Corea.

Boka biljett nu till denna internationellt hyllade norska supergrupp!

”… enligt många en av Europas mest spännande grupper just nu. Arild Andersen låter varje ton klinga fullständigt färdigt med sin lugna och trygga utstrålning” Tidningen JAZZ (Orkesterjournalen)

Information om kvällen

Dörrarna till Fasching öppnar kl. 18.00, konserten börjar kl. 20.00 men vi ber dig vara på plats senast klockan 18.30 för att bli serverad kvällens Good Bait till middag speciellt tillagad för våra Vänner!

Betalning för kvällen sker via betallänk som du får på din mejl, genomför betalningen senast angivet datum i betallänken, innan vänkvällen, efter det förfaller din biljett.

Vi har inte möjlighet att återbetala eller avboka biljetter när betalningen är genomförd. Läs mer om detta under "vanliga frågor och svar" på vår hemsida.

Vi vill att alla ska vara vänner, därför går det bra att bjuda med en vän för samma förmånliga pris som Faschingvänner första gången, uppge detta vid anmälan, sen ser vi gärna att din gäst också blir medlem :)

Kom ihåg att ta med ditt medlemskort till Fasching och visa upp det vid entrén. Behöver du hjälp med att ladda ner ditt kort se "vanliga frågor och svar" på vår hemsida.

Dela denna aktivitet